VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

söndag 14 april 2013

SKURUPSBORRET/Del 1

Äntligen börjar värmen komma,nu längtar jag verkligen
 ut i trädgården igen.
Och första trädgårdsredskapet är införskaffat.
Ett SKURUPSBORR.Varför ett borr?Jo,jag tänker nämligen ta bort mina
komposter och kompostera direkt i jorden.

Här är mina skäl.
1:Komposten är ett BB för mördarsniglar.Inte så kul.
2: Mina komposter räcker inte till för hela sommarens
"ogrässkörd".Jag är helt enkelt
 trött på att köra till sopstationen.
3: Jag har blivit intresserad av djupgrävning så att rötterna
 kan gå på djupet.Det är för jobbigt för mig att gräva
 så djupt.Med detta borr går det lätt.
4:Jag kan näringsberika jorden ordentligt.


Ska bli intressant att se vad som händer med mina grödor
http://www.skurupsborren.se/
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar