VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

lördag 31 maj 2014

EN ROS, EN ROSTIG SPIK,GRÄSLÖK OCH SALVIA

ROSENTIPS
Jag köpte en ros.
Googlade och hittade denna sida.
http://www.fobo.se/kunskap/vaxtodling/odlingsmetodik/
samodling.shtml

Här hittade jag intressanta tips, som att låta rosor och gräslök
växa tillsammans.Varför??Jo gräslöken gör att rosen får ännu bättre doft och dessutom gör den mindre känslig för svartfläcksjuka.
Jaha det avgjorde saken,rosen hamnade bland gräslöken.

Jag läste vidare.Gräv ner några rostiga spikar jämte rosen.
Då minskar insektsangreppen och ingen mjöldagg blir det heller.
Okej.Jag hittade en stor rostig spik härom dagen
(efter hantverkarna som har varit här och fixat) den åkte ned
i jorden.


Nästa tips var en massa andra växter som passar ihop med rosor,
så ner i jorden åkte även en salvia.

Nu väntar jag bara på första rosen.Mörkröd ska den bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar