VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

måndag 11 juni 2012

ÄTA VÅTARV (NATE)

Så här ser det ut i mitt växthus i mitten av maj.Snart kan jag börja
 äta våtarven.(Jag tar bort den efter några veckor den blir liksom
"utvuxen")
Här har vi ytterligare en gratis ingrediens till salladen"ogräset"våtarv eller nate som den också kallas.
Även denna växt använder jag till gröna smoothis och salladen.
Är bäst före blomningen.Men ser den så här frisk och grön ut äts även blommorna.

I  antikens Grekland kände man till våtarvens läkande inverkan på eksem 


INNEHÅLLER
C-vitamin
Protein
Koppar
Magnesium

Jag länkar vidare till en sida med mer informationwww.skogsskafferiet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar