VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

fredag 22 juni 2012

KATTMYNTA

Denna kattmynta fick jag,satte ned den i jorden och sen var det inte mer med det.Lätt odlad med andra ord.
Frö sår sig själv (Men hanterbart ,än så länge i alla fall)
Fick rådet att klippa ner den efter blomningen så kanske den blommar om igen.Ska testa detta.

12-08-26 Nja några blommor blev det,men det går inte att jämföra med blomningen i våras.

Katter kan bli som galna och tokrulla sig i den


13-04-05 Alltid lär jag mig något nytt,detta är inte den äkta
kattmyntan.I tidningen Allt om trädgård sägs det att den
kattmynta som katterna gillar allra bäst har vita oansenliga
blommor.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar