VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

torsdag 15 mars 2012

GRÄSLÖK

GRÄSLÖK
Känner du någon som har en planta gräslök och som vill dela med sig.Gräv upp en bit och sätt den i din egen trädgård,den bildar nya lökar och växer till sig.Jag delade på en gräslöksplanta,ni ser en del av resultatet på bilden.
Jag sådde också frön av av en annan sort av gräslök.(jag förodlade inomhus) Så nu tokväxer det gräslök i hela landet.
För att BEVARA AROMEN i stjälkarna PLOCKA BORT BLOMMORNA
MOTVERKAR MÖGEL och dödar INSEKTER,(t.ex.bladlöss )något man kan använda sig av när man placerar växten.
Används bäst RÅ,eftersom uppvärmning ger en bitter smak. 
Till ÄGG och är god i SALLADER,POTATISMOS,SOPPOR och GRYTOR.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar