VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

lördag 31 mars 2012

VÄXTNÄRING

 Jag gillar att testa intressanta ideer och annat som verkar spännande.Så i år kommer jag att testa 2 olika saker.Den ena är ett  växtnäringsämnes- koncentrat som heter Ocean solution.l Liter räcker till minst 5000 kvadratmeter och innehåller  minst 90 mineraler och spårämnen från det periodiska systemet.Jag har redan testat det på mina krukväxter och dom verkar gilla det.Det ska bli kul och se vad som händer,jag tänker även testa på min gräsmatta.Det vore bra om det fungerade för då slipper jag släpa på en massa säckar med diverse gödsel.Jag kommer att berätta hur det går för er.
Gräset kommer jag sen att använda som näring till grönsakerna.Jag använder mig också av två komposter mer om dom framöver.
12-10-14 Jag vet egentligen inte hur det gick.Det var för kallt i början av året och mycket av odlingen kom igång för sent.Och jag har mycket att lära om allting. Men här är några länkar för mer läsning www.ocean-grown.com------www.oceansolution.com----och den svenska sidanwww.nutritor.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar