VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

fredag 16 mars 2012

ROSMARIN

MINNETS ÖRT
Rosmarin växer långsamt så jag köpte 3 st plantor och satte ut.
Vad jag förstår så gillar rosmarinen sol med lite skugga då och då.Mot en mur eller vägg är en bra placering.När hösten kom tog jag in plantorna och nu började det lustiga ute gick det bra med lite torka men inomhus ville dom inte torka ut och dessutom gillar dom att bli duchade regelbundet.Och inte för varmt.


AROMATISKT FOTBAD
2 msk rosmarin
2 msk salvia
2 msk mynta
1 liter vatten

14.02.16
Jag lyckades övervintra rosmarinen inomhus
Nästa år var dom dock för stora för fönstret,
så dom fick stå kvar utomhus, det gick inte så bra.
I år har jag testat en ny ide jag flyttade in rosmarinen
i växthuset och än så länge lever den.Jag har vattnat
några gånger,plus att jag packade in den i en massa löv.
Så,så här ser den ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar