VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG SOM KOMMER ATT HANDLA OM ÖRTERNA I MIN TRÄDGÅRD MEN OCKSÅ OM LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT .T:EX GRÖNA SMOOTHIS OCH INTRESSANTA BÖKER .

lördag 10 mars 2012

LIBBSTICKA


Libbsticka
Denna växt förodlade jag inomhus och planterade ut.Vad jag inte visste,var att den blev sisådär 2 meter hög

Om du inte vill att den skall sprida sig,klipp bort blommorna innan dom bildar frön,växten är hög och fröna sprider sig  över ett stort område.
Näringsrik och fuktig växtplats
I MAT

Smakar selleri.
Gott att lägga ett hackat blad i grönsakssoppan.

Bladen går att torka och användas som krydda.
Stjälkarna kan också användas i soppor och grytor.
TE
Bra för matsmältningen.


12-06-03 Denna växt vissnar ner helt och hållet på hösten och växer upp igen på våren.Helt makalöst,otroligt vad den växer, idag den 3 juni har den växt mig över huvudet, jag är 1,73 lång,Kan ni fatta ??
Lägg till bildtext
13-05-05
12-07-09

13-05-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar